מדיניות פרטיות

ברוכים הבאים לאתר הבית של בית גיל הזהב ת"א, המהווה חלק מפעילותה של בית הזהב בע"מ (חברה ציבורית המנהלת ומפעילה בתי דיור מוגן בישראל) (להלן "החברה"). באתר תמצאו מידע הקשור לפעילות בית גיל הזהב ת"א – אשר הינו בית דיור מוגן המיועד לדיירים בגיל השלישי הממוקם ברח' דרך משה דיין 66 בעיר תל אביב 6732003, לרבות, אך לא רק, פרטים על היחידות המוצעות בו ועל השירותים השונים הניתנים במסגרתו (להלן: "בית גיל הזהב"). החברה מכבדת את פרטיות לקוחותיה ואת הגולשים באתר אותו היא מפעילה, ועל כן במסמך זה החברה תשקף את מדיניותה בנושא הגנת המידע והפרטיות. במקביל, מסמך תנאי השימוש מתייחס למידע הנאסף באמצעות גלישה באתר האינטרנט של החברה. מטרת מדיניות הפרטיות היא לתאר את האופן בו פועלת החברה בקשר עם "מידע אישי", כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות התשמ"א-1981 ובתיקון 13 לחוק – הנאסף אודותיכם, או אודות צדדים שלישיים, שמידע אודותיהם נמסר על ידכם. מדיניות זו משקפת ומפרטת מה ייעשה במידע שתמסרו לחברה במסגרת כל התקשרות עמה לצורך קבלת שירות, בין אם יצירת הקשר תהא באמצעות האתר, דפי נחיתה, ישירות מול נציגי החברה בטלפון או כל אמצעי אחר. אנו ממליצים לכם לקרוא בעיון רב מדיניות זו וזאת בכדי להבין את השימוש במידע שנמסר על ידכם והאופן בו החברה משתמשת בו., וכן לצורך קבלת הסכמתכם למסירת המידע, ולשימוש החברה במידע שתמסרו לה בעת התקשרות עימה, בכל הדרכים המפורטות במדיניות זו.

 1. כללי

איסוף המידע והשימוש בו נעשים בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א- 1981 (לעיל ולהלן: "החוק") תיקוניו ותקנותיו וכן על פי ההוראות הרגולטוריות שחלות על החברה, כגון הנחיות משרד הבריאות בנושא הגנת המידע, והנחיות רשם מאגרי המידע ברשות להגנת הפרטיות . מדיניות זו חלה על מידע אישי מזהה שנמסר על ידיך לנציגי השירות של החברה בטלפון או באמצעות מילוי טפסים וכן על מידע שנאסף אודותיך מצדדים שלישיים ומידע הנאסף אודותיך בזמן שאתה גולש באתר. כל המידע שנמסר לחברה באמצעות נציגיה , או מילויי טופסי בקשה, בעבר בהווה או שיימסר בעתיד, או ייאסף אודותיכם בקשר עם מתן השירותים שלנו, הוא לצורך התקשרות בעסקת דיור מוגן, שירותי סיעוד ושכירות. במסירת המידע לצורך קבלת הצעות וטיפול בכם כלקוחותינו, הנכם מאשרים, שהמידע נמסר מרצונכם ובהסכמתכם. לא חלה עליכם חובה חוקית למסור את המידע, אך ללא מסירתו לא נוכל להגיש לכם הצעה להתקשרות עימנו בעסקת דיור מוגן, מתן שירותי סיעוד או שכירות. המידע נשמר במערכות המחשוב של החברה, לצרכי תיעוד ועל פי דרישות הרגולציה החלות על החברה. המידע מאובטח ומוגן על פי חוק, באמצעים מתקדמים ובהתאם לתקנים קפדניים שנועדו לשמור על המידע שמסרתם, ועל סודיותו. מערכות המחשוב שלנו רשומות כמאגרי מידע כדין והן מנוהלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות 1981 ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) התשע"ז 2017. בעלת השליטה במאגרי המידע היא מנכ"לית החברה, הקובעת את מטרות איסוף המידע, עיבודו והשימוש בו. ליצירת קשר עם בעלת השליטה במאגרי המידע יש לפנות ל מזכירות מנכ"ל 03-6300602 החברה רשאית לשנות ולעדכן את מדיניות הפרטיות מעת לעת. עדכונים כאלה יפורסמו באתר ויקבלו תוקף מחייב מיד עם פרסומם באתר. שינויים כאמור יחולו עליכם, ולכן חשוב שתתעדכנו בהם מעת לעת.

2. זכות העיון במידע ותיקונו

כל אדם זכאי לעיין במידע אישי השמור אודותיו בידי החברה, בעצמו או על ידי בא-כוחו שהרשהו בכתב או על ידי אפוטרופוסו; החברה תאפשר לנשוא המידע לעיין במידע אישי אודותיו לאחר הגשת בקשה בהתאם להוראות החוק, כל עוד לא קיימת עילה שבדין לדחיית הבקשה, או בניגוד לחסיון שנקבע לפי כל דין, אלא אם כן המבקש הוא מי שהחיסיון נועד לטובתו. מידע המתייחס למצבו הרפואי או הנפשי של המבקש יימסר לרופא או לפסיכולוג מטעמו של המבקש, אם לדעתו עלול המידע לגרום נזק חמור לבריאותו הגופנית או הנפשית של המבקש או לסכן את חייו; לאחר העיון במידע, ככל ותמצאו אותו שגוי, לא שלם, לא ברור או מעודכן, תהיו רשאים לפנות אלינו, בבקשה לתקן את המידע או למוחקו ואנו נבחן את בקשתכם בהתאם להוראות החוק. בקשות למימוש זכות העיון במידע ותיקונו, יש להפנות בדוא"ל [email protected] או לכתובתנו: רחוב משה דיין 66, תל אביב 6732003. החברה תשיב על בקשה למימוש זכות העיון במהירות האפשרית ובכל מקרה לא יאוחר מתוך 30 יום מיום שנקבלה.

3. סוגי המידע שאנו אוספים

כאמור לעיל, בכדי לקבל הצעה להתקשרות עמנו בעסקת דיור מוגן או בכדי לקבל מאיתנו שירות שוטף כלקוחות, תידרשו לספק מספר פרטים אודותיכם. פרטים אלו שיסופקו על ידכם באתר או באמצעות מילוי טפסים או באמצעות פנייה טלפונית לאחד מנציגינו. פרטים אלו כוללים, בין היתר:
  • פרטי זיהוי ופרטי התקשרות – שם מלא, מספר תעודת זהות ומספרי זיהוי אחרים, תאריך לידה, כתובת מגורים, כתובת דואר אלקטרוני, מספרי טלפון, מין, מצב משפחתי, מצב רפואי, פרטי התקשרות עם אנשי קשר לצרכי חירום, תחביבים ותחומי עניין ומידע שתמסרו לצרכי אבטחה, או בעת השתתפות בסקרי שביעות רצון.
  • מידע רפואי – לרבות סיכומים רפואיים, מידע על נכות, תרופות, פציעות, טיפולים רפואיים, תוצאות בדיקות רפואיות, והיסטוריה רפואית.
  • כל המידע שיימסר על ידכם בדרך של שיחה טלפונית ישירה עם נציגי החברה או הצוות המקצועי;
  • כל המידע המופיע בטופסי ההצטרפות לעסקת דיור מוגן או שירותי סיעוד.
  • מידע שנאסוף כתוצאה מהשוואה ואימות המידע שתמסרו מול מידע המצוי ברשותנו על פי דין.
  • פרטי תשלום ומידע כלכלי – מספר חשבון בנק, צילומי המחאות לתשלום (צ'קים), והרשאות חיוב.
  • הקלטות קול (בדרך של הקלטת שיחות טלפון).
  • צילומים של תעודות זיהוי ומסמכים ומידע המופק מהם.
  • מידע שאנו רשאים להשתמש בו על פי דין – כגון מידע ממאגרי מידע של מוסדות רפואיים ומידע מלשכות אשראי.
  • מידע על פעילות באתר האינטרנט שלנו – ככול וייאסף מידע לרבות כתובת IP, מיקום, פרטים טכניים על מכשיר הקצה בו נעשה שימוש באתר וזמני פעילות.
  • מידע טכני אודות ציוד הקצה בו אתם משתמשים – דגם מכשיר טלפון נייד, גרסת מערכת הפעלה וכתובת IP
  • כל מידע שהדין או הרגולציה מחייבים אותנו לאסוף בקשר עם המוצרים והשירותים שלנו.

4. מטרות איסוף המידע

מסירת הפרטים בין באמצעות גלישה באתר, ובין אם ישירות לנציגים הטלפוניים של החברה או לצוות המקצועי , מהווה הסכמה מצדך לכך שפרטיכם וכל נתון שיופק על סמך ניתוח פרטים אלה שהגיע או יגיע לידי החברה, יוחזקו במאגר מידע אחד או יותר של החברה או מי מטעמה, ככל שזה נדרש על פי דין, וכי ייעשה במידע זה שימוש בהתאם למטרות הבאות:
  • היכרות ושמירת קשר עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים
  • דיוור ישיר ללקוחות פוטנציאליים
  • הגשת הצעות להצטרפות לדיור מוגן
  • הגשת הצעות להצטרפות למחלקה הסיעודית
  • שמירת קשר עם קרובי משפחה של הדיירים לצרכי דיווח
  • שמירת מידע על אפוטרופוסים לצורך דיווח על החוסים
  • ניהול תיק רפואי של לקוח
  • התאמה של אירועי תרבות ופנאי ללקוחות
  • ניהול תיק לקוח / דייר
  • ניהול נוכחות להבטחת שלומם ובטיחותם של הדיירים ואורחיהם
  • ניהול מערך עובדים מתנדבים
  • ניהול הסעדה והתאמתה למצבם הרפואי של הלקוחות / הדיירים
  • ניהול קשרי חברה ותרבות בין הדיירים
  • התאמת סוג הדיור לצרכים של לקוח
  • הפקת דוחות ניהול פנימי
  • ציות להוראות החוק, התקנות ורגולציה שחלה על החברה.
  • אימות זהות לקוחות או צדדים שלישיים המתקשרים עם החברה.
  • איתור, חקירה ומניעה של הונאות, תרמיות או עבירות שונות.
  • ניהול הליכים משפטיים והגנה על אינטרסים לגיטימיים של החברה.
  • ניתוח סטטיסטי אנונימי של המידע הנאסף בעת גלישתכם באתר.
  • מתן שירות לקוחות וייעול ההתקשרות עם החברה.
  • ביצוע סקרים וסטטיסטיקות ולצרכי שיווק – והכול בכפוף להסכמות שיתקבלו מהמשתמש לפי החוק, ולצרכים פנימיים של החברה, ללא מסירתו למפרסמים חיצוניים.
  • הגנה על אינטרסים מסחריים לגיטימיים של החברה בעת מחלוקת משפטית ו/או טענה ו/או תביעה כלפי החברה.

5. מידע המתקבל מצדדים שלישיים

פרט למידע שייאסף עליכם ושיימסר על ידכם, אנו עשויים לקבל מידע אודות הדיירים ממוסדות רפואיים או רופאים מטפלים, וכן גם מבני משפחה ונציגים שלכם לפי צורך או דרישה ובכל מקרה בכפוף להסכמתכם.

6. העברת המידע לצדדים שלישיים

יתכן שנעביר מידע אישי אודותיכם לצדדים שלישיים, וזאת למימוש המטרות המותרות לנו, בהתאם להוראות הדין, בהתאם להרשאתכם או בהתאם למדיניות פרטיות זו. בעת העברת מידע לצד שלישי, אנו ננקוט את האמצעים הדרושים על מנת שמקבל המידע ישמור עליו כנדרש, באמצעות חתימה על חוזה מחייב עם הצד השלישי, באופן שמביא בחשבון את תנאי מדיניות פרטיות זו. יתכן שנעביר מידע לצדדים שלישיים כגון :
  • קבלני משנה וספקים – הכוונה לספקי שירותים התומכים בפעילות הליבה של החברה כמו ספקי מיקור חוץ טכנולוגיים התומכים בפעילותנו העסקית, כגון: ספקי מערכות מידע, ספקי תקשורת, ספקי שירותי ענן וטכנולוגיות המידע, ספקי שירותי הפצת דואר ודיוורים. כל זאת לצורך לקיום חובות המוטלות על החברה על פי דין. יש להדגיש, כי אלא אם כן נאמר אחרת, לגורמים אלו אין זכות להשתמש במידע זה מעבר למטרה שלשמה מספקת אותו החברה.
  • רגולטורים ורשויות אכיפת חוק – כגון ובתי משפט, וגורמים שלחברה יש חובה על פי דין למסור מידע, למשל כדי למנוע פגיעה חמורה במשתמש ו/או ברכושו ו/או בגופו ו/או רכושו של צד שלישי ו/או בחברה, או על-פי צו שיפוטי או על-פי דרישת רשות מוסמכת על-פי חוק.
  • העברת מידע לחו"ל העברת מידע לספקי שירותי ענן ואחסון. החברה מוודאת כי הגורם שמקבל את המידע מחויב חוזית כלפי החברה לעיקרון צמידות המטרה, לעמידה ברגולציה מקומית ובינ"ל בנושא הגנת המידע, הפרטיות והסייבר, וכי לא ייעשה במידע או יעבירו לגורם אחר, ללא אישור מראש ובכתב מהחברה ואלא לצורך קיום המטרה שבגינה הועבר המידע מלכתחילה.
  • אתר האינטרנט – צדדים שלישיים המספקים לנו תוכן או שירותי ניתוח התנהגות הגולשים באתר וטכנולוגיות אחרות. חלק מגופים אלה משתמשים בעוגיות בהתאם למדיניות הפרטיות שלהם, ולא בהתאם למדיניות פרטיות זו.
  • צדדים שלישיים שייפתם את כוחם לקבל מידע אישי אודותיכם, או שהסכמתם להעביר להם את המידע באופן אחר כגון: רופא מטפל של לקוח בהסכמת הלקוח או לבקשתו.
  • מכירת עסקים  בכפוף להוראות הדין, נוכל להעביר מידע במסגרת מכירת עסקינו (כולם או חלקם), לרבות במשא ומתן למכירה כאמור, וכחלק מארגון מחדש, מיזוג, מיזמים משותפים ועסקאות אחרות בקשר לעסקינו. על מקבל המידע במקרה כזה יחולו מגבלות השימוש במידע שחלות עלינו.
  • גופים אשר העברת המידע אליהם נדרשת על פי חובה או סמכות שבדין, או בהתאם להוראת רשות מוסמכת. החברה תמסור את המידע במידת הצורך או כנדרש על פי חוק, בהליכים משפטיים או בכפוף לצו שיפוטי, או במקרה בו החברה תמצא כי פעולותיכם בשירותי האתר מפרות את תנאי השימוש, או פעולות המבוצעות לשם ביצוע תרמית מכל סוג שהוא.
  • גופים ציבוריים כגון: ביטוח לאומי, משרד הבריאות ומשרד הרווחה.

7. טיפול נאות במידע

כאמור, הנתונים שנאספו אודותיכם יישמרו במאגרי המידע של החברה ובאחריותה. החברה נוקטת בשורה של אמצעים לטיפול נאות במידע האישי שנמסר לה;
  • עיבוד הוגן וחוקי  החברה מוודאת כי עיבוד, איסוף ושמירת המידע נעשה רק בהסכמה של נשוא המידע, או ממקורות הפועלים כדין.
  • הגבלת מטרה  החברה מעבדת מידע אך ורק למטרות שלשמן הוא נמסר להן, על ידי נשואי המידע.
  • מידע עודף  החברה אינה אוספו מידע מעבר לנדרש לצורך מימוש המטרות שלשמן הוא נמסר.
  • שקיפות  החברה מפרטת את מטרות השימוש במידע שנאסף ; העברות מידע, מטרותיהן וזהות הנעברים, קיומן של זכויות עיון, תיקון והתנגדות במדיניות זו ובמסמכי ההצטרפות.
  • סודיות ואבטחה  החברה שומרת על סודיות המידע ומיישמות מנגנונים טכנולוגיים וארגוניים נגד אובדנו , פגיעה בשלמותו, גישה אליו ללא הרשאה או שינויו שלא כדין. מידע אישי ורגיש יזכה לדרגת אבטחה גבוהה והגישה אליו תחייב הליכי זיהוי או אימות זהים הולמים.
  • אחריות  החברה מיישמת מנגנונים ארגוניים להבטחת אחריותם של מנהליה, עובדיה, וספקי שירותים עימם היא עובדת – על מנת לקיים את המדיניות והעקרונות ולהטלת סנקציה במידה של הפרה.
  • זכות עיון, תיקון והתנגדות – החברה מאפשרת לנשואי המידע, לעיין במידע אישי אודותיהם, לתקנו במידה שנמצא לא מדויק או מעודכן, ולהתנגד לשימושים שנעשים בו למטרות דיוור ישיר, ככל וייעשו, בהתאם למפורט במדיניות זו.

8. ביעור המידע

עם קבלת בקשתו של נשוא מידע למחיקת המידע האישי שנשמר עליו, תפעל החברה למחיקת וביעור המידע האישי האמור מכל אמצעי דיגיטלי או פיסי שנמצא ברשותה, למעט ככל ששמירת מידע כאמור נדרשת לצרכי גיבוי, תיעוד לצרכים משפטיים וצרכים חיוניים אחרים של החברה או לפי כל דין. בכל ביעור של מידע אישי, יאשר ממונה הגנת הפרטיות כי תהליך הביעור הושלם לאחר בדיקה עם כל הגורמים הרלוונטיים בחברה. פרט לכך, החברה תשמור את המידע בהתאם לתקופת ההתיישנות על פי דין, וכן על מנת להגן על אינטרסים מסחריים לגיטימיים של החברה.

9. דיוור ישיר

החברה שולחת הודעות בדיוור ישיר ללקוחות, לצורך מתן השירות ללקוח, ובכפוף להסכמתם לקבל הודעות בדרך זו. במידה ולחצתם בגוף ההודעה על אפשרות "הסרה", אנו נבין מכך כי אינכם מעוניינים לקבל הודעות בדרך זו, ולא יישלחו אליך הודעות בדרך זו. פרט לאפשרות לבחור ב"הסרה" בגוף ההודעה, ניתן בכל שלב לבקש להפסיק את קבלת ההודעות בדרך זו, בפנייה ישירה אלינו בדוא"ל: [email protected]

10. אבטחת מידע

החברה משתמשת באמצעים לשם אבטחת המידע השמור אצלה במאגר המידע, בהתאם לחוק ולרגולציה החלה עליה, ותוך אימוץ תקנים מחמירים. החברה עושה כל שביכולתה כדי להגן על סודיות הנתונים שנמסרו על-ידי משתמשי האתר ולקוחותיה, תוך נקיטת אמצעי זהירות מקובלים ושימוש בטכנולוגיות אבטחה מתקדמות. כמו כן החברה מקדישה משאבים ונוקטת אמצעים מחמירים ומבדקים, למניעת חדירה למאגרי המידע ולאתר, ולסיכול פגיעה אפשרית בפרטיות המשתמשים. החברה נעזרת באמצעי אבטחה טכנולוגיים וארגוניים מתקדמים להגנה על המידע ועל רכיבי חומרה ותוכנה הקשורים בתפעולו כדי לאבטח את המידע, ולמנוע גישה על-ידי גורמים עוינים או בלתי מורשים. למרות כל האמור לעיל קיים סיכון של חדירה למאגרי הנתונים שאינו בשליטת החברה. כל עוד החברה נוקטת באמצעי האבטחה המקובלים ובהתאם לנהלים ולכל חקיקה והסדרה, החברה לא תהא אחראית לנזק שנגרם בעקבות חדירה בלתי מורשית כאמור. מנגנוני אבטחת המידע מיושמים גם בהתקשרויות של החברה מול ספקים וגורמים חיצוניים וגם בקרב עובדי החברה. כל עובדי החברה וספקיה, מוחתמים על הסכמי סודיות לפיהם הם מחויבים לשמור על סודיות המידע ואבטחתו. בכל מקרה של חשש כי מידע אודותיכם הגיע לצד שלישי לא מורשה, אנא פנו מיד ל [email protected]

11. גישה לאתר מחו"ל

מטעמים של אבטחת מידע, יתכן ובעת שהייתכם בחו"ל לא תוכלו לגשת לאתר האינטרנט של החברה ולקבל דרכו שירות. לפיכך בטרם נסיעתכם לחו"ל במידה ואתם סבורים כי תידרשו לשירותים דרך האתר, אנא פנו לנציגי השירות של החברה טרם נסיעתכם, לצורך הסדרת עניינכם.

12. הימנעות מהתחזות ו"פישינג"

הקפדתכם על ההוראות הבאות תפחית את הסיכון לפגיעה בפרטיותכם:
  • וודאו שהמחשב או הטלפון שמהם אתם גולשים באתר מכיל תוכנת אנטי וירוס עדכנית ומערכת הפעלה המעודכנת בהתאם להגדרות היצרן.
  • החברה לעולם לא תפנה ללקוחותיה בדוא"ל או ב SMS בבקשה למסור פרט אישי או מזהה אחר, לרבות פרטי אשראי באמצעות המייל.
  • לכן אין להיענות בדוא"ל או ב SMS לכל בקשה מסוג זה המתקבלת "בשם החברה" ואין למסור את כל פרט מזהה אחר לאף גורם.
  • אם קיבלתם הודעה "דחופה" המורה לכם למסור את פרטים אישיים שלכם, תוך איום בפגיעה בשירות במידה ולא תמסרו את הפרטים, זוהי הודעה חשודה ואסור לכם להיענות לה. בדקו את הכתובת שממנה הגיעה ההודעה ודווחו לנו ללא דיחוי על ההודעה החשודה.
  • במידה ומסרתם באתר המתחזה מידע הקשור לחשבון בנק או כרטיס אשראי, יש ליידע את הבנק או את חברת האשראי ולקבל מהם את הנחיותיהם.
  • החברה מקפידה לבצע רישום מפורט של הפעולות המבוצעות באתר ולשמור אותן לאורך זמן. כמו כן מופעלים בחברה אמצעי ניטור, בקרה והקלטה שמאפשרים איתור פעולות חריגות ותחקורן בהתאם לדרישות החוק. אם אתם חושדים כי נפלתם קורבן להונאה בשמה של החברה, נוכל לנסות לתחקר ולפעול להסרת האיום.

13. מצלמות אבטחה ומערכת הקלטת שיחות

במתחם הדיור המוגן ובמשרדי החברה מותקנות מצלמות במעגל סגור לצרכי השמירה על ביטחון ואבטחה, והגנת על הדיירים והחוסים במתחם על כל מתקניו. החברה פועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות והרשות להגנת הפרטיות בנושא זה, ובהתאם למדיניות סדורה. החברה לא תציג צילומים ממצלמות האבטחה אלא בכפוף לצו שיפוטי או משטרתי ולצורך תחקור חשד לעבירה. כמו כן במרכזייה הטלפונית מותקנת מערכת הקלטת שיחות. השיחות מוקלטות לצרכי בקרה ושיפור השירות. אין בהתקנת מערכות אלה כדי לפגוע בפרטיותכם אלא כדי לשמור ולהגן עליכם ועל החברה ככפופה לרגולציה שחלה עליה בנושא זה.

14. שינויים במדיניות הפרטיות

החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את מדיניות הפרטיות מעת לעת. במקרה שכזה, השינוי יעודכן במסמך זה באופן אוטומטי באתר. שימוש באתר לאחר ביצוע השינויים, יעיד על הסכמת המשתמש לשינויים אלו, ועל כן מומלץ לעיין במדיניות זו מעת לעת.

15. ממונה הגנת הפרטיות

ממונה הגנת הפרטיות הוא הגורם בחברה המרכז את מימוש תהליכי העיצוב לפרטיות ואליו יש לפנות בכל עניין הקשור להגנת הפרטיות, לרבות:
  • מימוש זכות העיון ותיקון המידע ,
  • הסרה מהמאגר לדיוור ישיר,
  • עיון בצילומים ממצלמות האבטחה,
  • כל נושא הקשור להגנת הפרטיות וצנעת הפרט.
פניות בנושאים אלה יש לבצע באמצעות טופס יצירת קשר, או בכתובת משה דיין 66 תל אביב 6732003, באמצעות משלוח מייל או בטלפון מספר: 03-6300888. מענה יינתן בתוך 30 יום ממועד הפניה. במקרה של חשש לדלף מידע יינתן מענה מהיר יותר. עודכן ביום: יולי 2025 ט.ל.ח